Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів з технологій
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з технологій здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння
теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до
застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється оцінювання навчальних досягнень учнів мають
комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в
практичній роботі; уміння користуватися різними видами
конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації;
дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння
організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи;
рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі
організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і
т.п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І.
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає деякі об’єкти вивчення
(матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає
правила безпеки при роботі в навчальних майстернях
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі технологічні
об’єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з
предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може
використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання
|
|
II.Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються
технологічних об’єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом
|
5
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з
допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується
послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює значну
частину навчального матеріалу; дотримується
технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і
учителя виконує завдання , що стосуються певних етапів проектної діяльності
|
|
III.Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює
фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до
інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання
, що стосуються усіх етапів проектної діяльності
|
8
|
Учень (учениця) виявляє розуміння навчального
матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати
конструктивні елементи виробу; раціонально
організовує робоче місце
|
|
9
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і
використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно
та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу
|
|
IV.Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та
уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників
проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і
навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних
ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та
виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення
у технологічних операціях
|
|
12
|
Учень (учениця) має системні знання та навички з
предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях;
самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт
|
Немає коментарів:
Дописати коментар